zondag 4 april 2010

Zweepslag

Op 1 April 2010 werd ik geconfronteerd met een oude blessure "Zweepslag". Ik had mij voor bereid om 10 km te gaan lopen! Vol goede moed werden de voorbereidingen getroffen, 15 minuten op de home trainer en nog even wat rek en strek oefeningen . Daar gingen we.

De weersomstandigheden waren niet ideaal maar als een echte bikkel laat je je daar niet door tegen houden. Toen we ongeveer 4 kilometer hadden gelopen brak het noodweer los. Een koude gure wind, regen en hagel kregen we recht in ons gezicht. We namen een afslag op onze uitgestippelde route omdat we dachten daar wat meer in de luwte te kunnen lopen.

Nietwaar dus ! Ook daar waren de weergoden ons niet goed gezind. Even schuilen dan maar, dat was echter geen goed idee.
Nadat het leek of het weer wat opklaarde vervolgden we onze route. Ik had een paar meter gelopen toen ik de "Zweepslag" in mijn kuit voelde. Geen stap kon ik op dat moment nog zetten.

Ongeveer 20 jaar geleden heb ik op dezelfde plek een zweepslag gehad, toen we op vakantie waren in Limburg. Ik kreeg toen het advies om te rusten en dat het dan vanzelf wel weer over zal gaan. Dat is toen ook gebeurd.

Nu kan ik door mijn beroep niet rusten, want ik moet best wel veel lopen. Dit houd het genezingsproces tegen. Door een fanatieke loopster kreeg ik het advies om een kous van Herzog aan te schaffen. Dat ga ik dus doen en kijken of dit helpt. Afwachten dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten