woensdag 8 juli 2009

Lopen en afvallen

Eergisteren heeft Garmt een wedstrijd gelopen in Onstwedde. Daar kwamen we Iris en Martien tegen en we raakten aan de praat over mijn vorderingen met het lopen. Het lopen gaat goed alleen het afvallen valt mij tegen. Dat mag wel wat sneller gaan na alle inspanningen,vertelde ik. Er is nog maar 5 kg af. Toch is 5 kg veel vertelde Iris, want je maakt ook spieren aan en die zijn zwaarder als vet!

Op 16 april ben ik begonnen met lopen en halverwege ben ik gestopt met het beginnerschema, doordat ik pijn aan mijn knie kreeg. We zijn toen gestart met het absolute minimum schema en de Biofreeze niet te vergeten. Het gaat nu goed!

(Op 26 juni hebben we dan ook weer het schema van beginnende loper opgepakt).
Garmt heeft vanavond met ons mee gelopen. We hebben 2 x 10 minuten gelopen en 2 x 3 minuten gewandeld, 2 x 3 minuten gelopen en 2 x 2 minuten gewandeld.

Na de training heb ik spierpijn, dat had ik toen ik ben begonnen met lopen niet. Mijn ademhaling heb ik nu redelijk onder controle. Ook het lopen met muziek vind ik prettig het lijd je af van allerlei pijntjes. Wel moet je goed opletten in het verkeer, ook in het park kom je fietsters, brommers en scooters tegen. Opletten dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten