zaterdag 19 november 2011

Sinterklaasloop in Scheemda



Vandaag heb ik samen met Marike de 5 km in Scheemda gelopen. Het was een mistige loop over een geheel verhard parcour.

Het was erg spannend allemaal om aan een officiele loop mee te doen. Nu stond ik een keer niet aan de kant maar deed aktief mee. Dat was een heel andere beleving van een loop.



Mijn tijd op de 5 km vond ik als 57 jarige helemaal niet gek. Dat was namelijk 36 minuten en 18 seconden. Deze PR heb ik mede te danken aan Marike D, alleen had ik deze tijd volgens mij niet kunnen lopen.



Sinterklaasloop Scheemda

Bij de sporthal in Scheemda is genoeg parkeergelegenheid. Parkeerwachters wijzen ons een
plaats aan. We staan gunstig. Naast een heg. Als, ik zeg als de zon gaat schijnen, dan staat de
auto in de schaduw. Dat is goed voor Hondje. Voorlopig is het nog grijs van de mis. Tot nu
toe geen zorgen. We gaan de sporthal binnen. Nee maar!!! Wie staat daar met een nummer op
het loopshirt? Elly! Elly van Garmt. Mijn mond valt open. Gaat zij lopen? Jawel, zij gaat
lopen. Ze heeft zich laten strikken door een vriendin. In een onbewaakt ogenblik. Tijdens een
flinke borrel. Die Elly! Ze hebben het afgesproken. Samen gaan ze de vijf kilometer in
Scheemda lopen. Elly is er klaar voor. Haar vriendin is er nog niet. Dat vindt ze minder leuk.
Elly houdt de moed erin. De vriendin kan nog komen. Wij halen ons vaste loopnummer op.
Vandaag loop ik als recreant. Dat loopt wel zo relaxed voor mij. We zien nog wat oude en
bekenden. Douwe Semelaar lacht naar mij. Ik krijg een vette knipoog van hem. Nee mannetje.
Mij krijg je niet. Ik heb al een vriendje. Hondje vraagt aan deze en gene aandacht. Die krijgt
ze. Ze geniet er met volle teugen van. Als we de sporthal uitlopen zie ik Elly nog staan. Ze
lacht opgelucht. De vriendin is gekomen.

Iris Bouman- Hoogerdijk

2 opmerkingen:

engelina zei

prachtige foto op de site van garmt waar je samen met marike opstaat en je inschrijving , de andere foto's ook,martin heeft t weer mooi gedaan !!!mooi hoor,en voor jou... RESPECT!!!!!

Marike zei

Super toch! Nu weet je zeker dat je het kan, dus hou de camera maar thuis en gewoon lekker meelopen !

Een reactie posten